27 January 2011

S399 - Graz, Austria [part 3]

Salam

selamat pagi Malaysia! selamat malam Austria!

dkt malaysia dah pkul752 pagi.tp, kt sini dah pkul1252pagi.korang dpt nmpak tak betapa byk nye perbezaan mase tue.haish.perbezaan masa nie lah yg meyebabkn saya susa nk contact kawan2 sekalian.tp, xde la susa sgt pon .tdi bru je lepas video call dgn housemate2 sekalian.kesimpulanye, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.kan?

oke lah.setakat tue jela cite pasal perbezaan masa.boring kn ckp pasal pointless stories nie.haha.skang kite stat cite dgn pointful stories.cite pasal tempat2 yg saya suke pegi dkt graz nie.

first of all,nk tunjuk gmbr tram kt sini.kalo ikut tue nk tunjuk mase previous post, tp, xjumpe pulak kt mane gmbr nie.bru je jumpe tdi, so, letak jela.supaya post nie cantik sket dgn gmbr2 yg byk.haha.




haa.nie lah tram.same je mcm lrt kt KL tue, cume nye, die dkt atas jalan.

oke.back to business.emmm.nie tempat2 yg bole buat saya happy.

1.SPAR



nie grocery ala2 mcm Giant kt Malaysia.best usha2 brg kt sini.n shoping2 kt sini pon best jugak.sbb brg die agak murah compare dgn kedai2 laen.plus, kt mane2 pon bole jumpe SPAR kt Austria nie.n the nearest one just depan hostel je.so, mmg xde masalah la kalo nk pegi situ.haha.

2.BIPA


Nie pulak kedai jual2 brg cosmetic.sume nye brg cosmetic.jgn cari makanan kt sini sbb nie kedai jual brg cosmetic je.tp, ade jugak jual2 sabun2 dan adik beradiknye.so, xde la kategori cosmetic sgt.n ape yg pasti BIPA bukan kategori kedai yg jual makanan.haha.boring kn bile tepakse bace explaination tuk satu bende yg tahpape dgn panjang.lalalalaaa~

3.BILLA
Nie pulak ala2 SPAR.tp, harga2 die mahal sikit.ape yg best kt sini sbb ade jual Croissants yg sgt sedap.kalo xcaye, dtg la try.haaa.kire saya sanggup la dtg sini semata2 nk beli Croissants tue.heee.

Ade lagi kedai2 laen yg saya suke dtg n bole buat saya happy.bukan buat saya sorang je happy, tp, buat semua org yg suke shopping happy.korang teka sendiri lah ape name tempat tue. =)

p/s:kalo tyme2 saya sedey, n rase mcm nk gembirakn saya, xperlu la susah2 nk bwk saya pegi disneyland ke,LEGOland ke.bwk saya pegi tempat2 di atas pon dah bole buat saya happy.tp, dgn syarat, kne beli sumting lah from kedai2 tue.haha.sbb kalo kuar kedai tnpa beli pape pon bole buat saya sedey jugak...

oke lah.sekian, wsalam~



No comments: