26 November 2009

S224 - ketika cinta bertasbih 2

alhamdullilah.bru je abes bace buku 'ketika cinta bertasbih 2'.gigih sgt kan?
*mentang2 la baru abes bace buku KCB, start tuleh blog dgn alhamdullilah.kalo baru abes bace buku shopaholic, start tuleh blog dgn yeay!.wink.wink*
from buku nie, ade satu bende yg saya dpt, iaitu, kalo sesuatu mmg telah ditakdirkan untuk kita, wlpn mcm mane pon kita mengelak dr takdir tue, ia tetap akan terjadi jugak.kalo kite inginkn sesuatu, walau byk mane dugaan n rintangan yg kite terima and kite rase sgt3 imposibble tuk dpt bende tue, tp, kalo bende tue mmg sudah ditakdirkan utk kite, at last kite akan dpt jugak ape yg kite impikan.percaya lah pada takdir n jadikan halangan n rintangan tue sebagai satu ujian.tp, xsalah untuk kite berusaha mendapatkan ape yg kite impikan.
ade byk lagi buku habiburrahman yg mak suro bace,mcm 'di atas sejadah cinta', 'pudarnya pesona cleopatra'.sbb mak pengumpul setia buku2 habiburrahman.*wink*. kalo dpt hidayah tuk bace buku2 nie, mybe saya bace lah kowt.sbb saya xminat sgt bace2 buku nie.gigih bace buku ketika cinta bertasbih 2 pon sbb excited nk taw smbungan cite ketika cinta bertasbih 1.haha.

n insyaAllah.saya akan berubah tuk menjadi lebih bersopan.setelah seseorg telah menegur saya tentang kesopanan saya.tidak cukup sopan kah saya selame nie? papepon, time kasih kerana menegur.saya mengaku saya bukan insan yg sempurna.ade byk lagi bende yg kene blaja.saya menerima segala teguran dgn hati yg terbuka.*smile*

oke.skang masuk part kucing plak.haha.ak nk cite kt wani tdi, tp tercerite pase bende laen plak.haha.wani, kalo ko bukak blog ak, bace taw pase kucing nie.
tdi pegi makan kt kuala perlis.n ade baby kucing tido kt tepi meja kterg.kucing tue sgt3 cute.caler putih.pastu de sorang pakcik jalan kt situ n die secara tidak sengaja terpijak kaki baby kucing tue.baby kucing pon menjerit lah.mak kucing tue tros dtg kt situ.muke cm riso gile.pegi cari2 pase yg pijak anak die.pastu die kiss anak die.teharu gile tgk.ak dpt rasekn kasih sayang diorg tue.xlame pastu, ayah kucing tue plak yg dtg.mybe sbb die dgr anak die menjerit kowt.sumpah ayah kucing nie hensem gile.kalo dibanding2 sesame kucing, mmg die bole dpt anugerah kucing paling hot lah.haha.oke.smbung blek pase kejadian tdi.ayah kucing nie datang.pastu die check2 badan anak die.pastu die peluk2 anak die.cm ayah yg sgt caring.ak bg anugerah one happy familay lah kt family kucing nie.family kucing yg penuh dgn kaseh sayang.sweet kn diorg?


2 comments:

Dash said...

aku abes baca dua2 last sem ag, xkecoh pon

Ainul Husna said...

tujuan ak bukanye nk kecoh pon.
just nk tuleh2.
baeklah syahmi.syahmi lah yg terbaek....