27 April 2011

S439 - ujian penghapus dosa

salam

pernah tak korang rase mcm baru je dua hari lepas korang happy2 like that day was a fairy tale.adn suddenly je, esoknye dan hari-hari seterusnye dah sedey.sedey sgt smpai hari yg fairy tale tue dah jadi mcm mimpi je.penah x rase mcm tue.sedey kan?

sedey smpai rase nk nanges tiap2 mase.tp, kalo nanges2 je, bole ke selesai masalah? kalo nanges2 pon, bole ke buat hari yg fairy tale tue berulang lagi? saya megaku sepandai mane pon saya, sekuat mane pon saya mghadapi kehidupan di perantauan, saya tetap ade kelemahan.still ade bende yg buat saya nanges.bende yg dari dulu saya tak bole nk handle sorang.

tp, saya besyukur sbb ade mak n kawan2 yg bole dgr luahan hati saya bile saya diuji dgn ujian sebegini.yg bole bg nasihat.n satu quote yg paling best ialah "belum dikatakan seseorang itu kenal Allah, sebelum dia bergembira dengan musibah dan penyakit ke atas dirinya, kerana berharap supaya dihapuskan kesalahanye".ingat lah.Allah tak kan uji seseorg itu dgn bebanan yg tak mampu ditanggung oleh seseorang itu dan Allah uji seseorg itu sbb Allah nk hapuskn dosa kita.

so, jgn la sedey kalo diuji.begembira la sbb Allah nk hapuskan dosa kite.lepas bace pasal quote nie, saya berusaha gembirakn diri.

byk sebenarye bende yg bole buat kita gembira.mcm bile tgk balik gambar lame2.best sgt.mcm sentiasa happy je dulu.kalo bole nk happyhappy day everyday.haha.

haa.gmbar2 nie saya amek from post2 b4 dis.sbb tadi bace balik blog sendiri.haha.mcm stalk blog sendiri pulak.lawak la bile bape post lame2.mcm budak2 sgt.haha

bile ingat balik kenangan mase foundation pon best jugak.foundation mmg enjoy je.xpenah pon nk tensen over2.mmg mase honeymoon lah.sayang sgt kawan2 mase foundation dulu =)

p/s:lately i alway suffer for headache.almost everyday.im i sick?any doctor please diagnose me.lepas tue pulak, floormate saya tegur saya mcm tak sihat je.xfaham jap dgn diri sendiri.@__@

oke la.nk tido dah.

sekian, wsalam~

No comments: