18 February 2013

S588 - Broga Hill

salam,

yeay! one of my dreams come true. kami ke Broga Hill last Saturday. kami bertolak dari rumah pukul 4 pagi dan saya lah yang drive! haruslah sangat excited, dah lama teringin nk hike Broga Hill. disebabkan jalan yang terlalu lancar tanpa jem, kami sampai di sana pukul 5 pagi. sesampai je terus start hiking. tak sabar nak sampai peak Broga Hill katenye.

baru je start hiking dalam 15 minit mcm tue, saya dah start tanye-tanye bile nk sampai atas ni. memang sangat mencabar lah hiking ni. tambah-tambah lagi bagi seorang perempuan macam saya yang tak pernah bersukan, tersangat-sangat mencabar lah jawabnye. 

tapi usaha gigih untuk mendaki tak sia-sia sebab scenary from atas Broga Hill tersangat lah cantik. subhanallah.

*sunrise*

kami sampai di puncak pertama Broga Hill. selepas selesai sembahyang subuh disini, kami terus mendaki ke puncak kedua dan ketiga. view dekat sini memang cantik-cantik lah.ambil gambar from mana-mana view pun cantik.



*perjalanan yang mencabar*


*yeay!*

haaa. saya testing jugak ambil gambar panorama. yelah, mane ni baru ada handphone yang bole ambil gambar panorama view, excited lah sekejap kan.




Selain bercita-cita nk daki Broga Hill, saya pernah jugak bercita-cita nk daki Gunung Kinabalu. nak feeling-feeling Dejavu Di Kinabalu lah kononye. tapi selepas bejaya naik dan turun from Broga Hill, saya rasa cukup lah dengan Broga Hill. Dah tak sanggup rasenya nak daki Gunung Kinabalu. Biarlah Dejavu di Kinabalu hanya tinggal kenangan.hihi

Okay.

Sekian, wsalam~

No comments: