18 August 2011

S504 - im home!

Salam

Setelah sekian lame transit dkt kuala lumpur, akhirnye saya dah smpai rumah.yahuuu! dah 18 ramadhan bru nk smpai rumah.xpelah.at least smpai rumah.kan? kalo ikutkn hati tue, balik je rumah terus nk update blog pasal trip b4 balik malaysia hari tue, tp tue la.kite hanya bole merancang, tapi, Allah jua yg menentukn segalanya.

dh smpai je rumah, mestila terus unpack sume brg2 saya yg SUPER banyak.yela, kalo tak SUPER banyak kan la smpai overweight pulak kan.

fyi, tyme nk balik malaysia beg tuk check-in overweight, tp disebabkn kne bayar EUR310 kalo nk check-in jugak, saya rela lagi hand-carry je sume2 brg yg berat die lebey kurang 20kg wlpn sbnrye bole hand-carry maximum 8kg je.oh ya, saya dah tepakse tinggal almost 6kg dkt airport graz sbb overweight nye pasal.smpai hati kakak lufthansa tue strict sgt.terus saya xde mood nk balik malaysia.tyme tue mmg dlm hati dah ckp xnak naek lufthansa lagi dah lepas ni.

setelah bersusah payah hand-carry brg2 yg berat tue,selamat la smpai malaysia dgn brg2 tue.tamat la kisah pejalanan dr graz ke malaysia.

sekarang nk cite part pejalanan dr kuala lumpur ke alor star pulak.disebabkn byk souvenir dah bg dekat kawan2, so, saya budget berat beg tue akan bekurang la.tyme check-in beg dkt klia, saya confident jela letak sume beg nak check-in tue.sekali, overweight lagi.dasyat kan.saya dah bgtaw die saya student etc etc.tp, kakak malaysia airlines tue tetap say NO.smpai hati die buat saya mcm nie.dah la skang bulan puase.*erk.ape kaitan business dgn ramadhan* so,tepakse la bayar utk overweight tue.tp, kali nie saya sanggup je sbb murah plus xlarat nk hand-carry sume brg2 tue.

kesimpulanye, sepanjang pejalanan saya dr graz ke alor star, asek overweight.saya pon rase pelik, byk sgt ke brg2 saya ni.tp,lepas dah unpack brg2, bru perasan, mmg byk pon barang2 yg saya bwk balik.ish ish ish.penuh satu katil dgn brg2 yg saya bwk balik.

oke la.settle cite pasal beg yg overweight tue.skang saya dah kt rumah.saya happy dkt rumah.rutin harian same je.bangun pagi,jemur baju, kemas rumah, teman mak pegi market, tolong mak masak.latihan utk jadi suri rumah bejaya!

sekian, wsalam~

2 comments:

Faaein Talip Roy said...

Salam singgah.. salam ramadan..

seronok tengok pic2 kamu sepanjang berada di oversea tu.. jelesnya.. intern dekat oversea ke?

Ainul Husna said...

wsalam.salam ramadhan juge!

emm haah.saya intern dkt overseas.tp, dah abes da.haha.awak belajar kt mane ni?insyaAllah nanti rezeki awak pulak =)